bol.com
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
bol.com
Bol verhoogt het bedrag voor gratis verzendingen van 20 tot 25 euro. Het verwijst naar hogere kosten als oorzaak.
Het is pas de eerste keer in 12 jaar tijd dat het Nederlandse e-commercebedrijf het bedrag voor gratis verzendingen aanpast. Het verwijst naar de gestegen kosten. “We hebben sinds 2012 altijd de drempel van 20 euro gehanteerd, maar in die periode is dat bedrag nooit geïndexeerd aan de inflatie. Tegelijkertijd zijn de logistieke kosten wel gestegen. Daarom hebben we besloten om de verzenddrempel te verhogen”, vertelt woordvoerder Joost Morel aan vrt nws. Gratis verzendkosten zijn een erfenis uit de tijd waarin e-commercespelers zoveel mogelijk klanten wilden lokken met voordelige tarieven. Het voordeel afschaffen zou te veel klanten kosten, ook al snijdt het in de winstmarge. Bol geeft mee dat het voor klanten beter is om meerdere producten in een keer te bestellen. Dat is goedkoper voor de klant én voor het bedrijf zelf. “We hopen dat we het aantal vervoersbewegingen tussen het distributiecentrum en de klant hierdoor zo laag mogelijk kunnen houden.” Het bedrijf maakt wel een uitzondering voor Nederlandstalige boeken, die wel gratis verzonden worden. Daar is er voortaan geen minimumbedrag. Bol begon als één van de eerste online boekenwinkels in Europa.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?