Trouwe klanten van Bol.com kunnen voortaan via de Select-formule 16 miljoen artikelen kopen zonder verzendkosten. Bol.com is daarmee naar eigen zeggen de eerste online winkel die zo’n groot assortiment – van tandpasta tot televisie – aanbiedt in België en Nederland. 

Het voordelige aanbod is beschikbaar voor klanten die gebruik maken van Select, de voordeelbundel van Bol.com. Zij konden tot nu toe bestellen zonder verzendkosten voor producten onder de 20 euro. Het aanbod breidt nu uit naar het hele assortiment, tegen het vaste Select-jaartarief van 9,99 euro. Voor Belgische klanten is het tarief voor Select lager: 6,99 euro. Uit klantenonderzoek blijkt volgens Bol.com het weglaten van de verzendkosten ook voor producten onder de 20 euro de drempel om online te kopen verdwijnt. Op die manier hoopt het bedrijf dat het online winkelen zich verder zal stimuleren. Gebruikers van de Select-formule genieten nog andere voordelen: ze betalen ook geen kosten voor de extra bezorgopties Avondbezorging, Zondagbezorging en bezorging binnen een paar uur na bestelling. Die opties zijn beschikbaar voor de 350.000 meest bestelde artikels, te herkennen aan het Select-label. Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com: “De lage prijs van 9,99 euro (6,99 euro voor België) voor verzending het hele jaar door kunnen we bieden door een eigen financiële investering. Hierdoor laten we e-commerce nog verder groeien. En dat zien we nu al terug; het gemiddeld aantal bestellingen bij Select-klanten neemt toe en zij kiezen tot zes keer vaker voor onze extra bezorgopties.” 

Daarbij komt er een nieuwe exclusieve en gratis service voor Select-klanten uit Nederland: Retour Ophalen. Klanten hoeven niet meer de deur uit om een pakket terug te sturen: partner PostNL gaat pakketjes die teruggestuurd moeten worden, van maandag tot en met vrijdag ophalen. De klant kan zelf kiezen uit verschillende ophaalmomenten met een tijdvak van twee uur; tussen 08.00 uur en 12.00 uur en tussen 15.00 uur en 21.00 uur.  Bol.com doet er alles aan om onnodig retourneren te voorkomen. Dit gebeurt onder andere door productinformatie in de winkel te verbeteren met behulp van klantreacties en door klanten nog beter te begeleiden bij een aankoop door bijvoorbeeld maattabellen en extra beeldmateriaal te tonen.