- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De huisstijl van bol.com, met het herkenbare logo en het typische blauw, wordt opgefrist. De online winkel past de visuele identiteit aan, van de app en de website tot de cadeaukaart en de verzenddoos. De eerste campagne in deze stijl is de zomercampagne.
Volgens Boukje Taphoorn, chief marketing officer van bol.com, wordt de huisstijl kleurrijker, speelser en menselijker. “We werken continue aan de winkelbeleving voor de klant. De designs zijn uitvoerig getest bij klanten van bol.com en hun feedback en positieve reacties hebben ons overtuigd om deze aanpassingen door te voeren”, zegt ze.
De nieuwe visuele identiteit onderscheidt zich op verschillende vlakken.
Het logo is opgefrist en het app-icon is verder geoptimaliseerd naar mobiel gebruik. Ook introduceren een nieuwe lettertype en vormentaal waarbij de bol het uitgangspunt is.
Het kleurenpalet is aangescherpt en de kleur blauw is verdiept. Ook wordt er meer gebruik gemaakt van mensen in fotografie.
Waar een extra verpakking bij pakjes nodig is, wordt geleidelijk overgestapt op verpakkingen van volledig recyclebaar kraft karton met het logo en de vormentaal in de opgefriste blauwe kleur.
De cadeaukaart in de nieuwe stijl zal vanaf begin augustus in de verkooppunten in Nederland en België liggen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?