- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf vandaag lanceren bpost en bol.com een nieuwe dienst: Retour Ophalen. Voor het eerst in België is het mogelijk dat klanten retours mee kunnen geven aan dezelfde bezorger die ook de pakketjes brengt.
bol.com wil zijn klanten nog meer comfort bieden en start daarom samen met bpost een nieuwe dienst: Retour Ophalen. Daardoor kunnen klanten voortaan ook hun retours meegeven aan de bezorger die de pakjes brengt. Op die manier worden bezorgrondes efficiënter benut en wordt de vulgraad van busjes hoger. Extra vervoer vanuit bpost of de klant is daardoor niet meer nodig. Belangrijk detail: de dienst wordt uitsluitend aangeboden aan klanten die gebruik maken van Select, de voordeelbundel van bol.com.
Het principe is simpel: bij het aanmelden van de retour kunnen klanten de optie ‘Retour Ophalen’ kiezen, waarbij ze een dag kunnen selecteren waarop de bezorger langs komt om het retour op te halen. De klant moet hiervoor een label printen, en zorgen dat het pakket klaar staat om opgehaald te worden. De bezorger komt aan de deur op de afgesproken avond tussen 18u en 22u en scant het pakket aan de deur. Nadien ontvangt de klant een bevestigingsmail van retour. Bpost voert deze dienst uit in haar avondnetwerk, met dezelfde busjes waarmee ze de bezorgingen voorzien.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?