- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bol.com heeft zijn distributiecentrum in Waalwijk, nabij de Belgische grens, gevoelig uitgebreid. De totale oppervlakte verdubbelde, om een totaal van 100.000 vierkante meter te bereiken, het equivalent van 15 voetbalvelden.
Door de uitbreiding heeft Bol.com in Waalwijk voortaan 14 nieuwe verpakkingsmachines, waardoor in het distributiecentrum elk uur bijna 10.000 bestellingen verwerkt kunnen worden. Rekening houdend met de verschillende verdiepingen bedraagt de totale oppervlakte van het complex 240.000 m2. Het gebouw is uitgerust met een windturbine en 13.000 zonnepanelen. Daardoor is het volgens het bedrijf één van de meest duurzame gebouwen van Nederland en België.
Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, nam de beslissing om uit te breiden als antwoord op de groeiende vraag van Belgische en Nederlandse ondernemers die hun producten op het online platform willen aanbieden. Het e-commercebedrijf telt bijna 49.000 partner-handelaars, waarvoor het het hele logistieke proces voor zijn rekening neemt: opslaan van producten, versturen van pakjes, beantwoorden van vragen van klanten, enzovoort. “De grotere oppervlakte vergroot de opslagmogelijkheid van de commerciële partners die ons hun logistiek toevertrouwd hebben”, verklaart logistiek directeur Vincent Weijers. “Ze kunnen rekenen op een grotere dienstverlening, met name levering op zondag en ’s avonds of thuislevering enkele uren na de bestelling.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?