- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Lidl België krijgt vanaf 1 mei een nieuwe CEO. Boudewijn van den Brand, momenteel verkoopdirecteur, volgt Jesper Højer op. De Deen verhuist naar de internationale directie van Lidl. Dat werd vandaag bekend gemaakt.
Onder Højer, werd Lidl geherpositioneerd als “smart discounter”. Sinds 2011 heeft de Deen geïnvesteerd in winkelcomfort, het vers-aanbod en communicatie. Een strategie die succesvol gebleken is in ons land: de supermarktketen steeg van een marktaandeel van 5,1% naar 7,5%. Højer krijgt daardoor nu een zitje krijgt in de internationale directie van Lidl. “Ik sta er absoluut op om alle mensen van Lidl België te bedanken voor de samenwerking en hun inzet de voorbije drie jaar. Lidl staat voor een ander verhaal en daar hebben ontzettend veel mensen aan meegewerkt. Ik ben verheugd dat ik Lidl België zo kan verlaten”, aldus Højer.
Van den Brand, van oorsprong Nederlander, zou naar eigen zeggen het traject van zijn voorganger willen verder zetten. “Wat Jesper Højer de voorbije drie jaar heeft verwezenlijkt in België, is ronduit schitterend. Ik krijg nu de kans om dat traject verder te zetten. Voor onze klanten verandert er niets: samen met onze 5.000 medewerkers gaan wij hen dagdagelijks blijven overtuigen om overmorgen terug te komen”, vertelt de nieuwe CEO.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?