- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In de vestiging van Bristol in Beveren kunnen klanten voortaan tweedehandssneakers kopen die in samenwerking met het Nederlandse WEAR herbruikbaar gemaakt worden. Als het project de testfase doorkomt, kan het uitgerold worden naar andere winkels, zegt het familiebedrijf.
Adidas, Nike, New Balance, Puma … Sneakers van deze merken krijgen vanaf nu een tweede leven bij Bristol en ze kosten tussen €29,95 en €59,95. Het partnerschap met WEAR moet helpen om duurzame mode voor iedereen toegankelijk te maken en leiden tot een ‘meer sustainable bedrijfsvoering’. Bovendien wordt het mogelijks uitgerold in andere vestigingen als het project in de smaak valt, zegt Elise Vanaudenhove, CEO van Bristol: “Als we merken dat onze klanten hier blij van worden, sluiten we niet uit dat we dit bij meer winkels gaan introduceren. We hebben immers meer dan 200 winkels in België en Nederland.”
Voor Lorenzo van Galen en Pim Roggeveen, de twee oprichters van WEAR, kan het partnerschap daarom een belangrijke impact hebben op de groei van het merk. “Voor ons is dit nu al een hele mooie stap en als dit succesvol uitpakt, is dat een belangrijke bevestiging”, zegt van Galen. Het merk werkt overigens met mensen met een ‘onbenut arbeidspotentieel’ of mensen die moeilijker een job kunnen vinden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?