Brouwerij Haacht kondigt een strategisch partnership aan met haar Franse buren. Haar zusterbedrijf in Frankrijk, Brasserie du Coq Hardi, bundelt de krachten met Brasserie Brique House.

In de Franse brouwerijsector is een nieuw partnership ontstaan: Brasserie Haacht bundelt de krachten met Brasserie Brique House, via haar zusterbedrijf Brasserie du Coq Hardi. De twee brouwerijen bundelen hun verkoopkrachten, maar behouden elk hun eigen expertise en specifieke kenmerken. Vanaf nu zal de Belgische familiebrouwerij verder uitbreiden op de Franse markt. Naast haar merk van Franse pilsener, Spéciale Coq Hardi, zal ze vanaf 2020 ook bieren kunnen aanbieden die lokaal gebrouwen worden door Brasserie Brique House, om beter tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar Franse artisanale bieren. “De Franse markt is onze belangrijkste exportmarkt”, zegt Baudouin van der Kelen, CEO van Co.Br.Ha., het moederbedrijf van Brasserie Haacht en Brasserie du Coq Hardi. “Dit partnership is dan ook in lijn met onze strategische pijlers om onze toekomstige groei te verzekeren, gericht op een portfolio van sterke merken en een duidelijke positionering in de horeca en andere distributiekanalen in onze kernmarkten.” De kernactiviteit van Brasserie Haacht is het leveren van een totaalservice aan meer dan 6.000 horecazaken in binnen- en buitenland. De bekendste biermerken zijn SUPER 8, Tongerlo, Ommegang, Keizer Karel, Mystic en Primus.