iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De stad Brussel wil lokale producten in de verf zetten en lanceert daarom opnieuw een anti-Black Friday-campagne van maandag 20 november tot het einde van de week.
Black Friday is immens populair, ook in België en dat heeft de stad Brussel maar al te goed begrepen. Net als vorig jaar lanceert de stad een lokale variant van de bekende koopjesdag, namelijk Local Friday waarbij het lokale producten een week lang extra in de kijker plaatst. "Local Friday is een steuntje in de rug om onze lokale bedrijven, hun aanbod en hun dynamiek in de kijker te zetten", vertelt Fabian Maingain (DéFI), schepen van Economische Zaken van de stad Brussel, aan persagentschap Belga. In totaal doen 29 handelaars mee waaronder Smell Stories, La Boite à Musique, Boutique Japan, Sauvage Décor, Natacha Cadonici en Entropy. "Voor ons is Local Friday een manier om te consumeren met een geweten, om te genieten van een menu dat de lokale Brusselse producenten in de kijker zet", legt Adeline Barras van restaurant Entropy uit aan Belga.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?