iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Modeketen C&A heeft besloten om een einde te maken aan alle samenwerkingen met externe online marktplaatsen. De Europese retailer concentreert zich liever op zijn eigen digitale kanalen en zal daardoor binnenkort niet meer beschikbaar zijn op Wehkamp, Amazon en Zalando.
C&A is sinds 2008 beschikbaar op externe online marktplaatsen dankzij een eerste samenwerking met Wehkamp. Daarna volgden ook samenwerkingen met Amazon en Zalando in 2022. Hoewel deze partnerships hebben bijgedragen aan de omzetgroei van de marktplaatsactiviteiten van het merk, vindt C&A dat ze nauwelijks hebben bijgedragen aan een positieve omzetgroei. Daarom wil de modeketen zich vanaf nu liever concentreren op zijn eigen digitale versterking en op de interne ontwikkeling van dit kanaal. Het bedrijf wil een langdurige relatie met zijn klanten creëren door middel van interne strategieën, waaronder het nieuwe lidmaatschapsprogramma "C&A for you". Wim Blaauw, chief digital & transformation officer bij C&A, zegt dat dat programma een succesvolle start heeft gekend met bijna 4 miljoen leden in heel Europa. "We geloven sterk in het groeitraject dat voor ons ligt. We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel hebben om onze online business te moderniseren en te vereenvoudigen, te verduurzamen en te laten groeien in de toekomst," klinkt het, terwijl hij eraan toevoegt dat er momenteel gesprekken lopen met Amazon, Zalando en Wehkamp om de samenwerking met C&A op hun online marktplaatsen gecontroleerd te laten stoppen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?