- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour heeft in het derde kwartaal van dit jaar een omzetgroei van 1,8% neergezet. Terwijl de retailer het elders in Europa moeilijk heeft, houdt Carrefour wederom stand in België.
Op groepsniveau realiseerde Carrefour een omzet van 21,1 miljard euro in Q3/2014, goed voor een organische groei van 2,8% (excl. petrol en kalendereffecten). De groeicijfers zijn vooral te danken aan de goede prestaties van de groep in Latijns-Amerika, waar de omzet met maar liefst 18,5% steeg.
Frankrijk: +0,2%In thuismarkt Frankrijk gaat het minder goed: de organische omzetgroei bedroeg 0,2%. Inclusief petrol is er zelfs een achteruitgang van 1,1%. De hypermarkten en supermarkten zagen hun vergelijkbare omzet achteruitgaan met respectievelijk 0,7% en 1,1%. Enkel de buurtwinkels gaan vooruit, en zien hun vergelijkbare omzet met 4,1% groeien.
Europa: -1,6%In de rest van Europa ging de organische omzetgroei met 1,6% achteruit. Carrefour wijst naar de slechte weersomstandigheden en de prijsdalingen van fruit en groenten.
België: +1,3%België is, alweer, de uitzondering op de regel in Europa. De vergelijkbare omzet van de Belgische Carrefour-winkels steeg immers met 1,3% in Q3.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?