Carrefour heeft in het derde kwartaal van dit jaar een omzetgroei van 1,8% neergezet. Terwijl de retailer het elders in Europa moeilijk heeft, houdt Carrefour wederom stand in België.
Op groepsniveau realiseerde Carrefour een omzet van 21,1 miljard euro in Q3/2014, goed voor een organische groei van 2,8% (excl. petrol en kalendereffecten). De groeicijfers zijn vooral te danken aan de goede prestaties van de groep in Latijns-Amerika, waar de omzet met maar liefst 18,5% steeg.
Frankrijk: +0,2%In thuismarkt Frankrijk gaat het minder goed: de organische omzetgroei bedroeg 0,2%. Inclusief petrol is er zelfs een achteruitgang van 1,1%. De hypermarkten en supermarkten zagen hun vergelijkbare omzet achteruitgaan met respectievelijk 0,7% en 1,1%. Enkel de buurtwinkels gaan vooruit, en zien hun vergelijkbare omzet met 4,1% groeien.
Europa: -1,6%In de rest van Europa ging de organische omzetgroei met 1,6% achteruit. Carrefour wijst naar de slechte weersomstandigheden en de prijsdalingen van fruit en groenten.
België: +1,3%België is, alweer, de uitzondering op de regel in Europa. De vergelijkbare omzet van de Belgische Carrefour-winkels steeg immers met 1,3% in Q3.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?