- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een maand na zijn aanstelling als topman van Carrefour Belgium, voert Guillaume de Colonges enkele grote veranderingen door in de organisatie van de supermarktketen.
Guillaume de Colonges werd eind september benoemd tot Uitvoerend Directeur Noord- en Oost-Europa bij Carrefour, waarbij hij ook operationeel verantwoordelijk werd voor Carrefour België en François-Melchior de Polignac opvolgde aan het hoofd van de Belgische winkelketen. Die verandering maakte deel uit van een stoelendans bij de groep Carrefour, maar ook op het Belgische niveau herschikt de retailer het directieteam nu.
Opvallend is de belangrijke rol die Geoffroy Gersdorff, tot voor kort exploitatiedirecteur van de Carrefour Hypermarkten, toebedeeld krijgt: hij wordt als Secretaris-Generaal verantwoordelijk voor de strategie van Carrefour in ons land.
Nog een belangrijke verandering is dat Hilde Decadt, die Exploitatiedirecteur voor de supermarkten was, benoemd wordt tot COO, de verantwoordelijke voor de winkelorganisatie, zeg maar. Zij zal bovendien alle enseignes van de groep in ons land aansturen, waar die functie voordien verdeeld was over drie mensen (één per Business Unit).
Steven Boel blijft Directeur Expansie en Vastgoed, en ook Rik D'haesens blijft verantwoordelijk voor de filiaalwinkels, terwijl Giosino Cornacchia (ex-Exploitatiedirecteur voor Carrefour Express) dat wordt voor de franchisewinkels. Alle drie zullen ze rapporteren aan Hilde Decadt.
Voormalig Commercieel Directeur David Kestermans wordt dan weer Directeur Marketing van de supermarktketen. De divisies Marchandises en Logistiek vallen voortaan onder de verantwoordelijkheid van Gilles Ballot, die nog in Polen heeft samengewerkt met Guillaume de Colognes. Sonja Frey wordt Directeur Human Resources en Francis Costenoble wordt Financieel Directeur.
De nieuwe benoemingen gaan vanaf 1 november van kracht. Met de nieuwe organisatie wil Carrefour naar eigen zeggen de organisatie vereenvoudigen en stroomlijnen, door het werken “in silo’s” te vermijden en optimaal de vruchten te plukken van de omnichannelstrategie van de keten. Ook wordt de samenstelling van het uitvoerend comité iets Belgischer.
Geoffroy Gersdorff krijgt een grote rol in de vernieuwde organisatie van Carrefour Belgium. Hij is ook gastspreker op de uitreiking van de StoreCheck Personality of The Year awards. Klik hier voor meer info!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?