- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour blijft zijn discountconcept Supeco verder uitbreiden in Europa. Na Spanje en Roemenië wordt de formule nu ook geïntroduceerd in Italië. De eerste Italiaanse vestiging heeft de deuren geopend in de stad Novara, meldt de Italiaanse website RetailWatch.
Het winkelconcept van Supeco bevindt zich ergens tussen een discountsupermarkt en een cash & carry. Enerzijds is er veel ruimte voor vers, met onder andere een beenhouwerij en een bedientoog voor charcuterie en. Anderzijds heeft de winkel wat weg van een magazijn, met zijn betonnen vloer en de presentatie van producten op paletten. Klanten kunnen producten afzonderlijk kopen, maar worden aangemoedigd om in grote hoeveelheden te kopen. Hoe meer je koopt, hoe goedkoper. Daarmee is Supeco zowel bedoeld voor particulieren als professionelen.
De formule, die gebaseerd is op de Atacadao-formule van Carrefour in Brazilië, is sinds 2012 aanwezig op de Spaanse markt. Ondertussen heeft de winkelketen al 14 vestigingen in Spanje, en breidde het concept in 2014 uit naar Roemenië, waar er intussen ook al vier winkels zijn. Nu maakt Supeco ook de oversteek naar Italië, schrijft RetailWatch.
Volgens de Italiaanse retailwebsite heeft Carrefour een Supeco-Vestiging geopend in de stad Novara, ergens tussen Turijn en Milaan. Het zou gaan om een winkel met een oppervlakte van 250 vierkante meter, met ruimte voor 1.600 referenties van voornamelijk A-merken. Docks Market, de Italiaanse cash & carry-formule van Carrefour, staat in voor de uitvoering van het project. De testwinkel zou al in de eerste maanden van het nieuwe jaar geëvalueerd moeten worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?