- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tesco en Carrefour hebben hun strategische partnerschap voor de aankoop van huismerken op lange termijn geofficialiseerd. De samenwerking gaat in vanaf oktober 2018.
Nadat de aankondiging er al kwam begin juli is het strategische partnerschap tussen Tesco en Carrefour nu ook officieel vastgelegd. Het akkoord gaat over strategische relaties met leveranciers en gezamenlijke aankopen van merkproducten en niet commerciële producten. De samenwerking zal telkens in een cyclus van drie jaar vastgelegd worden.
“Dit is een heel belangrijk akkoord, omdat het de aankoopexpertise van twee wereldleiders in de distributiesector verenigt. We zijn geografisch complementair en vertrekken van een gemeenschappelijke strategie. Het is een geweldige opportuniteit voor de commerciële ontwikkeling van onze twee merken en voor de service aan onze klanten. Het internationale samenwerkingsverband versterkt Carrefour en betekent een sleutelmoment in de uitvoering van zijn strategie”, onderlijnde Alexandre Bompard, CEO van de groep Carrefour, begin juli.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?