- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour experimenteert sinds april met outlets in verschillende Franse hypermarkten. Klanten kunnen er onverkochte seizoensproducten terugvinden tegen zeer lage prijzen. Dat schrijft LSA.
Carrefour wil de aantrekkelijkheid van zijn Franse hypermarkten boosten. Daarom experimenteert de retailer met outlets tussen de 500 en de 1.000m2. Onverkochte seizoensproducten worden er aan spotprijzen verkocht (-30% tot -70%). Op dit moment zijn er outlets in 7 Franse hypermarkten geïntegreerd, maar volgens LSA, zouden er daar dit jaar nog 12 bijkomen. Op korte termijn wil Carrefour bovendien outlets in twintig hypermarkten introduceren.
De outlet in de Carrefour van Lormont - waar de eerste pilot plaatsvond- zou een omzet van 500.000 euro behaald hebben tussen midden mei en december 2017, met de bedoeling om een miljoen euro te generen op een jaar tijd
In de outlets vinden klanten ook verschillende non-food producten. Dat gaat van spelletjes tot keukenapparaten, papierwaren en gereedschap. Alle producten worden verzameld in rode bakken en zijn voorzien van een etiket met de oorspronkelijke prijs, de korting en de definitieve prijs.
Volgens LSA dragen de outlets bij tot de vermindering van de non-food oppervlakte, en dat terwijl er een omzet behaald kan worden die de stock valoriseert. Het model bestaat al verschillende jaren in Spanje.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?