Carrefour Frankrijk brengt ‘Carrefour Pay’ op de markt. Klanten kunnen voortaan mobiel betalen bij 3.000 Franse Carrefour-winkels of bij zijn buitenlandse vestigingen waar contactloos betalen geaccepteerd wordt. Op die manier versterkt de retailer zijn omnichannel aanpak en wil het zijn klanten een betere winkelbeleving geven. 

De lancering van ‘Carrefour Pay’ kadert perfect in het nieuwe transformatieplan Carrefour 22, waarbij de retailer vooral inzet op de digitalisering van zijn aanbod. Met deze nieuwe betaalmethode wordt mobiel betalen nog gemakkelijker. Klanten die in het bezit zijn van een Mastercard of een C-Zam-kaart kunnen voortaan terecht bij 3.000 Franse Carrefour-winkels of bij zijn buitenlandse vestigingen die contactloos betalen accepteren, dus ook in België. Carrefour benadrukt wel dat het de bedoeling is om voor het einde van dit jaar ook andere betaalkaarten aan 'Carrefour Pay' te koppelen. 

“Carrefour Pay is een snelle en gemakkelijke manier om te betalen en heeft bovendien geen betaallimiet”, klinkt het bij Carrefour. “Dankzij deze dienst verminderen we lange wachtrijen aan de kassa’s en verbeteren we de winkelbeleving voor onze klanten, die steeds vaker met het internet verbonden zijn.”

Hoe werkt het?

Consument moeten in het bezit zijn van een Android smartphone met NFC (Near-field Communication), waarna ze de app ‘Carrefour&Moi’ gratis kunnen downloaden in de Google Play Store. Als de klant vervolgens naar de “Betaal met mijn mobiel”-sectie gaat (deze optie is enkel beschikbaar op de Franse app), moet hij zijn bankkaart voor zijn smartphone houden, zodat die de informatie op de kaart kan lezen. Daarna moet de consument nog even de gegevens bevestigen met een veiligheidscode die hij per sms ontvangen heeft. En dan kan het winkelen eindelijk van start gaan. Zo hoeft de klant, telkens als hij betaalt, enkel nog zijn gsm tegen de betaalterminal te houden, waarna loyaliteitspunten en kortingen ook direct verwerkt worden.

Foto: Carrefour website