- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour experimenteert met een nieuwe winkelformule voor de Franse markt. Het gaat om "Contact Marché", een concept dat toegepast zou worden in 200 à 300 winkels die de retailer van Dia heeft overgenomen. Dat schrijven onze Franse collega's van Linéaires.
"Contact Marché" wordt een proximiteitsformule met nadruk op verse producten en lage prijzen (groot aanbod eersteprijsproducten, focus op promoties,...). Volgens Linéaires test de retailer al sonds oktober de formule in 6 voormalige Dia-vestigingen. Het zou gaan om vestigingen met een winkeloppervlakte tussen 860 en 1.000 vierkante meter.
Carrefour nam vorig jaar de Franse activiteiten van de Spaanse discounter Dia over, goed voor meer dan 800 winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?