- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour Frankrijk lanceert een nieuw huismerk voor vegetariërs en flexitariërs. De productlijn die luistert naar de naam Veggie. Carrefour België ontkent dat het gamma ook bij ons in de rekken komt. Toch sloot de retailer deze mogelijkheid niet uit en stelde hij de verpakking amper een maand geleden in beide landstalen voor op zijn eindejaarsbeurs.
Steeds meer mensen kiezen ervoor om als flexitariër door het leven te gaan. Zij willen niet honderd procent vegetarisch leven, maar wisselen graag af tussen vegetarische en niet-vegetarische maaltijden, wat het succes verklaart van initiatieven als donderdag veggiedag. Tegelijkertijd vinden veel consumenten dat vegetarische merkproducten te duur zijn. Met de lancering van het huismerk Veggie speelt retailer Carrefour in op deze stijgende vraag naar betaalbare vegetarische alternatieven.
Het assortiment bestaat uit nuggets, falafels, sojaballetjes, (groenten)burgers en sojasteak en wordt te koop aangeboden in de traiteur afdeling van de supermarkt. De burgers kan je ook in het diepvriesvak vinden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?