Carrefour opende vorige week zijn nieuwe Carrefour City in Beaupassage, de nieuwe Parijse hotspot waar alles draait rond welzijn, schoonheid en het goede leven. De winkel, waar organische, glutenvrije en veganistische producten centraal staan, trok meteen onze aandacht, aangezien het lijkt op de beschrijving die Geoffroy Gersdorff gaf over de nieuwe bio-winkels die binnenkort hun deuren zullen openen.

Onlangs kondigde Geoffroy Gersdorff, secretaris-generaal van Carrefour, zijn ambitie aan om gespecialiseerde winkels te openen waar bio en gezondheid centraal staan. Carrefour wil zelfs uitgroeien tot de n°1 in bio in ons land. Op dat moment dachten we direct aan Carrefour Bio, de supermarkt die Carrefour uitbaat in Frankrijk, maar Gersdorff liet meteen weten dat er voorlopig nog geen naam bekend is en dat het zelfs mogelijk is dat de eerste winkel wordt omgedoopt tot een Carrefour Express of gewoon een Carrefour.... 

Dat is een piste die de retailer blijkbaar momenteel onderzoekt in Frankrijk, aangezien Carrefour in Parijs een nieuwe buurtwinkel Carrefour City, gericht op biologische en gezonde producten, heeft geopend. Hoewel consumenten er een uitgebreid gamma aan organische, glutenvrije en veganistische producten vinden, wordt de winkel niet beschouwd als een volwaardige bio-winkel aangezien er ook niet-biologische producten verkrijgbaar zijn. “Dankzij deze enorm uitgebreide selectie aan organische, glutenvrije en veganistische producten, ligt deze winkel volledig in lijn met de ambitie van de groep om organische producten beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen, en om de voedseltransitie tegen 2022 voor iedereen toegankelijk te maken”, benadrukt Carrefour.

Met een decor dat bestaat uit hout en bakstenen, en designer verlichting, wil de nieuwe Carrefour City Beaupassage een plaats zijn “waar mensen met plezier hun boodschappen doen”. De winkel strekt zich uit over zo’n 600m2, waarvan een derde voorbehouden is aan de verkoop van organische, glutenvrije en veganistische producten. Zo kunnen klanten op een oppervlakte van 200m2 maar liefst 1.500 referenties terugvinden, waarvan 70 organische producten die in bulk verkocht worden, om zo beter te kunnen inspelen op de wensen van de klanten.

Daarnaast biedt Carrefour City ook enkele diensten aan om het leven van zijn klanten gemakkelijker te maken. Zo kunnen ze gebruikmaken van de “Quatre Epingles” conciergedienst, de “Monkey Locky” dienst (klanten hebben toegang tot geconnecteerde lockers waardoor ze veilig sleutels kunnen uitwisselen als ze bijvoorbeeld samen een appartement huren), thuislevering en een afhaalpunt voor items die besteld werden via GrandsVins-privés.com en Croquetteland.

De nieuwe stadswinkel van Carrefour is bovendien een echte ontmoetingsplaats, die gebouwd is rond een gemeenschappelijke bar en een terras waar mensen niet alleen gezellig iets kunnen drinken of eten, maar waar ze ook boeken kunnen uitwisselen dankzij een gedeelde bibliotheek.

Foto: fragment uit de video van Carrefour City Beaupassage