Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Carrefour opent donderdag in Elsene een pop-up van zijn online tweedehandsplatform Reeborn. Het is de allereerste fysieke winkel van het verkoopkanaal.
Carrefour Reeborn startte in november vorig jaar als een online platform en app voor de verkoop en aankoop van tweedehandsartikelen. Consumenten kunnen zo producten verkopen die ze willen slijten, terwijl Carrefour zelf ook stockresten van de hand kan doen. Het platform krijgt nu tijdelijk een fysiek verkooppunt in Elsene, dat aan de buitenkant een kleurrijke, hippe aankleding kreeg en tot 15 september van dit jaar zal open blijven.
Het is de allereerste keer dat het platform een fysiek filiaal krijgt. "Carrefour Reeborn biedt een eenvoudige oplossing vooreen duurzamere en zuinigere levensstijl", zegt Arnaud Lesne, Directeur Innovatie en Partnerschappen bij Carrefour België. "Via een gebruiksvriendelijk platform om tweedehandsartikelen te kopen en verkopen, bieden we exclusieve voordelen aan onze klanten."
De winkel heeft ook een co-working ruimte met wifi en een verkooppunt van Buy Bye, de automatische winkelformule waarvan Carrefour in december vorig jaar de eerste winkel opende in ons land. De tweedehandsmarkt is volop aan het groeien, zoals het succes van onder meer Vinted illustreert. Kledij en meubels zijn de populairste categorieën.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?