- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Elke Carrefour hypermarkt of market met een bediende traiteurafdeling biedt vanaf nu charcuterie en kaas uit de eigen streek aan. Het gamma varieert per regio en wil gespecialiseerde streekproducenten in de kijker zetten. Vaak gaat het om kleine lokale familiebedrijven of boerderijen.
Carrefour wil zo aan de verwachtingen van de klant tegemoet komen die per provincie variëren en ook in het noorden en het zuiden van het land verschillen. In 2012 lanceerde Carrefour al in diverse hypermarkten met een afdeling lokale producten. Nu werkt de grootdistributeur echter samen met leveranciers die beschikken over voldoende productiecapaciteit om op lange termijn aan de vraag te kunnen voldoen.
Concreet zullen vooral lokale kazen en charcuterie verkocht worden. In Vlaanderen is harde kaas bijvoorbeeld populairder, terwijl de Waalse consument een voorkeur heeft voor zachte kazen. Ook bij charcuterie zien we verschillen tussen het zuiden en het noorden van het land. Zo verkiezen Vlamingen bijvoorbeeld fijngesneden roompaté, terwijl de Walen liever paté met dikke stukken vlees verorberen.
Het assortiment is niet definitief en zal regelmatig herzien en eventueel aangevuld worden door Carrefour.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?