Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Carrefour wil volop inzetten op de digitalisering van haar folder en breidt de mogelijkheden om de digitale folder te raadplegen uit. Die beslissing kadert in de doelstelling van Carrefour om haar papieren folders tegen 2024 met 80% verminderen. “Hiermee zijn we de eerste retailer die meer promoties via digitale platformen aanbiedt dan op papier”, klinkt het.
Na een uitgebreide testperiode is Carrefour België klaar om “volop in te zetten op de digitalisering van haar folders”, meldt de retailer in een persbericht. De retailer lanceert verschillende digitale mogelijkheden waarmee klanten zelf kunnen kiezen hoe, waar en wanneer ze de folder willen krijgen: via de website van Carrefour, op de Carrefour-app, en zelfs via Whatsapp en Messenger. Er zal ook elke maandag een nieuwsbrief gestuurd worden naar klanten die dat willen. Dat digitale folders de focus zijn van Carrefour, blijkt uit haar doelstelling om de papieren variant tegen 2024 met 80% te verminderen. Hierdoor is Carrefour naar eigen zeggen de eerste retailer die meer promoties via digitale platformen aanbiedt dan op papier. “Er doet zich een algemene trend van digitalisering voor die we als retailer niet kunnen ontkennen,” zegt Dave Froidcœur, media & campaign director bij Carrefour België. “In Brussel of Antwerpen bijvoorbeeld wil 1 op 2 gezinnen geen reclame meer ontvangen in de brievenbus.” De retailer wijst erop dat de massabedeling van de papieren folder progressief wordt afgebouwd, stap per stap en zone per zone. Klanten die toch liever de papieren folder ontvangen kunnen die nog steeds vinden in de winkel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?