- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In sommige Delhaizes, Carrefours en Intermarchés ligt er sinds het begin van het jaar een nieuw chipsmerk in de rekken onder de naam ‘Les chips de Lucien’. “De retail heeft steeds meer aandacht voor lokale producenten, en dat is heel positief”, stelt Thomas Cnockaert, een van de drie oprichters van het merk, enthousiast.
Hoewel de belangrijkste spelers op de nationale markt, Lay’s en Croky, in België geproduceerd worden, was het wachten op een echt Belgisch chipsmerk. Drie neven uit het Naamse brachten daar onlangs verandering in. Gondola was dan ook erg enthousiast om kennis te maken met Thomas, Stany en Antoine. “We hebben ons merk ‘Les chips de Lucien’ gedoopt, als eerbetoon aan onze grootvader die zo heette en ook landbouwer was", vertelt Thomas Cnockaert. “Daarvoor hebben we de coöperatieve ‘L’atelier de la pomme de terre’ opgericht en geïnvesteerd in een verwerkingscentrum in Mettet (tussen Dinant en Charleroi, n.v.d.r.), op enkele kilometers van onze velden.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?