- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amper één dag nadat Coca-Cola bekend maakte dat zijn “groene cola” naar België komt, kondigt Pepsi met Pepsi Next zijn eigen groene variant aan. Is een nieuwe trend geboren?
Coca-Cola Life
Coca-Cola Life, de nieuwste colavariant van Coca-Cola, komt in januari 2015 op de Belgische markt. Deze groene cola is deels gezoet met stevia-extracten, waardoor het drankje 33% minder calorieën bevat dan de traditionele rode cola. Maar de concurrentie zit stil, want amper een dag later was daar al een groene Pepsi.
Pepsi Next en TruePepsiCo verandert immers de kleur van zijn stevia-variant Pepsi Next. Pepsi Next bevat, net als Cola Life, 30% minder suiker en wordt gezoet met stevia-extract. Next werd al op de markt gebracht in de Verenigde Staten, Frankrijk, Finland, Australië, Canada en Nederland. Tot nu toe kreeg de frisdrank een lichtblauwe packaging, maar die wordt nu groen. Officieel om zich te differentiëren van de klassieke Pepsi Cola, maar het is toch moeilijk om het niet als reactie op Coca-Cola Life te zien. Next zal bovendien niet de enige groene Pepsi zijn. Het bedrijf lanceerde onlangs Pepsi True, een groene variant met stevia die alleen verkrijgbaar is via Amazon.
Toch was noch Pepsi, noch Cola de eerste om met een groene cola op de proppen te komen. Zo lanceerde het Franse Breizh Cola bijvoorbeeld al in 2010 een cola met stevia in groene verpakking.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?