Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Na een eerste verhoging van de aankoopprijs van runderkarkassen midden februari, herhaalt Colruyt Group zijn initiatief met een nieuwe verhoging. Voortaan krijgen de Colruyt-veehouders een toeslag van een halve euro per kilo vlees, in plaats van 30 centimes voorheen.
Colruyt Group heeft beslist om de toeslag voor rundveehouders verder te verhogen. Die toeslag is momenteel vastgesteld op 50 centimes per kilo vlees. In haar persbericht zegt de Groep "ervoor te zorgen dat deze verhoging volledig ten goede komt aan de boer". De Belgische retailer benadrukt ook dat deze aankoopprijsverhoging geen invloed zal hebben op de prijs die consumenten in de winkel betalen. Deze beslissing volgt op verschillende bijeenkomsten in februari. Na de eerste vergadering van de Task Force met vertegenwoordigers van de Belgische agrovoedingsindustrie begin februari, vroeg de rundvleessector om een vergadering met distributeurs en vertegenwoordigers van landbouworganisaties. De bijeenkomst bood de gelegenheid om "kosten- en inkomenstrends in deze sector te documenteren", aldus het persbericht van Colruyt Group. De Belgische retailer benadrukt ook het belang van dit overleg. "Het is duidelijk dat de rundvleessector vandaag zwaar getroffen wordt", zegt Gunther Uyttenhove, Fine Food Director bij Colruyt Group. "Wij zijn een belangrijke aankoper van Belgische Blue Whites en we zien een gebrek aan transparantie binnen de sector. En net die transparantie over de verschillende kosten in de sector is voor ons cruciaal." Tot slot zegt Colruyt Group zich meer in te zetten voor de promotie van Belgische producten in zijn winkels en zal het blijven bijdragen aan de discussies van de Task Force.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?