Colruyt Group heeft een minderheidsbelang van 45,65% genomen in BON, een gourmetbar die huisbereide maaltijden, ontbijten, sappen, sandwiches en lunches aanbiedt en 11 winkels heeft in Brussel, Luik en Antwerpen.

Colruyt Group wil groeien in steden en nog meer inzetten op on-the-go aanbod en heeft daarom een belang van 45,65% verworven in BON, een gourmetketen die in 2015 opgericht werd in Brussel. Vanuit de hoofdstad  verdeelt het versbereide maaltijden naar 11 eigen winkels in Brussel, Antwerpen en Luik. Klanten vinden bij BON versgeperste sappen, smoothies, slaatjes, sandwiches, warme maaltijden en desserts. De winkels bevinden zich in het centrum van de stad, waar er veel passanten zijn. Colruyt Group kondigt aan dat het een belang van 45,65% verworven heeft in BON. Christophe Dehandschutter van Colruyt Group: “Onze ambitie in de stad is duidelijk: we willen ons marktaandeel in de grote steden optrekken. Dat gaan we enerzijds doen met onze gekende winkelformules zoals Colruyt Laagste Prijzen, Okay, Okay Compact en Collect&Go, anderzijds door de overname van concepten op maat van stadsklanten. Dat laat ons ook toe om die klant steeds beter te leren kennen. Met BON hebben we hier de ideale partner om die doelgroep nog beter te bereiken, en te weten waar die klant net naar op zoek is. Daarnaast zien we hier een mooi potentieel om nog meer kennis op te doen in het convenience segment: een steeds belangrijke klantennood naar meer gemak en on-the-go oplossingen”. De producten van BON waren al sinds vorig jaar te kopen in de 20 Okay Compact-winkels van Colruyt Group. Naast CEO Frédéric Duqué en Colruyt Group is ook private equity bedrijf Guardiola Invest aandeelhouder van de keten.