Colruyt Group heeft een nieuwe stap gezet in de uitbreiding van zijn internationale activiteiten. De groep heeft zopas zijn huismerk Boni gelanceerd in India, met 3 verspreide referenties, beschikbaar via de Amazon en Flipkart platformen en binnenkort ook via Big Basket.

Het huismerk Boni van Colruyt Group is nu verkrijgbaar in India. Er zijn drie producten gelanceerd op de Indische markt: choconuts duo, speculoos crunchy en speculoos creamy spreads. Deze producten zijn in eerste instantie verkrijgbaar in de Indiase online winkels Amazon en Flipkart, en zullen binnenkort ook verkrijgbaar zijn bij Big Basket. “Ik ben verheugd om de lancering van Colruyt Group's private label BONI Selection in India te delen,” schrijft Hari Subramanian, managing director van Colruyt Group & Partners Korys, op LinkedIn. “Ik ben ervan overtuigd dat het merk BONI Selection zich in India zal onderscheiden door zijn superieure kwaliteit en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.” Over prijzen gesproken, de pasta wordt in België tot drie keer de oorspronkelijke prijs verkocht: op Amazon India wordt de choconuts duo pasta verkocht voor 4,59 euro, tegenover 1,39 euro op de website van Colruyt Group. Speculoos pasta is nog duurder: 5,60 euro, tegenover 1,49 euro hier. Indiase consumenten zijn blijkbaar hongerig naar internationale producten, en als we afgaan op deze prijzen, zijn ze bereid om zo'n hoge prijs te betalen voor een Europees product. Colruyt Group is al 17 jaar aanwezig in India. Dit nieuwe initiatief maakt deel uit van zijn expansieplannen buiten Europa. Volgens De Tijd begon de groep in 1985 met de export van zijn huismerken via zijn dochteronderneming Colex (Colruyt Export), waarbij ze de “Europese kwaliteit” ophemelden.