Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Colruyt Group lanceert een inzamelactie ten voordele van de Voedselbanken. Van 9 tot 22 oktober zullen alle winkelwagens van de Groep uitgerust zijn met een klep waarop klanten kunnen vinden hoe ze een bedrag, vanaf 2 euro, kunnen schenken aan de Voedselbanken.
Vanaf vandaag tot 22 oktober zal de Groep Colruyt een speciale reclame op zijn winkelwagens aanbrengen ten voordele van de Voedselbanken. De winkelwagens van de ketens Colruyt Meilleurs Prix, OKay, Bio-Planet en Collect&Go worden voortaan uitgerust met een klepje waarop klanten informatie vinden over hoe ze 2 euro (of meer) kunnen schenken aan de Voedselbanken. De winkelkarretjes blijven gratis en aan de kassa kunnen klanten de flap van hun winkelkarretje één of meerdere keren scannen om hun donatie aan de kassabon toe te voegen. Colruyt Group en de Voedselbanken werken het hele jaar door heel constructief samen”, zegt Anne Verdoolaege, die bij Colruyt Group verantwoordelijk is voor de samenwerking met de Voedselbanken. “Het is voor ons belangrijk om voedselverspilling te beperken.” Colruyt Group beweert meer dan 97% van de verse en diepvriesproducten in zijn winkels te verkopen. De Groep schenkt ook onverkochte producten via Voedselbanken. In 2023 schonk de retailer 7.862 ton onverkochte producten aan de Voedselbanken, wat overeenkomt met 15,7 miljoen maaltijden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?