- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt blijft het bedrijf met de beste reputatie in België. Dat blijkt uit de jaarlijkse reputatiemeting van RepTrak Belgium.
In de zevende editie van de RepTrak Belgium, de jaarlijkse reputatiemeting onder 25 toonaangevende bedrijven in België, staat Colruyt voor de zesde keer op kop in de ranking.
Vorig jaar behaalde Colruyt een score 79,4, maar dit jaar overschrijdt de retailer opnieuw de kaap van 80 punten (80,1). Een reputatiescore van 80 punten of hoger wordt beschouwd als ‘uitstekend’, waarbij bedrijven kunnen rekenen op maximale steun van hun stakeholders. Ook op vlak van duurzaamheid, het thema van het onderzoek dit jaar, scoort Colruyt het best.
Op de tweede en derde plaats in de RepTrak-lijst vinden we dit jaar Brussels Airlines, met een score van 74,3 en de Belgische producent van mineraalwater Spadel met 72,1. Verder in de ranglijst vinden we ook nog Delhaize (#4), Duvel Moortgat (#6), Carrefour (#8) en bpost (#9) terug. De NMBS verbetert dit jaar haar reputatiescore, maar blijft achteraan in de rij (49,1).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?