Colruyt
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt
Colruyt introduceert een alcoholvrije versie van de Cara-pils, dat sinds zijn lancering in 1980 uitgroeide tot een cultmerk. Cara 0.0 wordt een vast waarde in het assortiment, naast de klassieke Cara-pils, Cara Rouge en Cara Blond.
Vanaf vandaag is in de winkels van Colruyt Laagste Prijzen en Comarkt Cara 0.0 te vinden, de alcoholvrije variant van Cara-pils. Colruyt speelt ermee in op het grote succes van alcoholvrije bieren. In 2023 verkocht Colruyt 20% meer alcoholvrije bieren, vergeleken met het jaar ervoor, meldt de supermarktketen. “Het afgelopen jaar kocht 1 op 3 klanten bij Colruyt al eens een alcoholvrij alternatief, waar dat een jaar eerder nog 1 op 5 was. Een enorme stijging dus. Het is duidelijk dat consumenten steeds bewuster omgaan met alcohol”, zegt Dieter De Brackeleer, aankoper bier bij Colruyt. Het is de vierde variant van het bier. Eerder waren er de klassieke versie, Cara Rouge en Cara Blond. Cara 0.0 is beschikbaar in alle Colruyt Laagste Prijzen-winkels in België en Luxemburg, en in de CoMarkten. Een blikje kost 0,49 euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?