
Colruyt
Colruyt
In alle winkels van Colruyt Laagste Prijzen komt er vanaf 1 april een aanbod van Belgische magazines aan de kassa. Die zullen deels het tabaksaanbod vervangen, nu er vanaf 1 april een tabaksverbod in grote supermarkten van start gaat. De retailer wil de vrijgekomen ruimte ook nog op andere manieren gebruiken.
In samenwerking met vier Belgische magazine-uitgevers – Roularta Media Group, DPG Media, IPM en Rossel – ligt er binnenkort een selectie van Belgische magazines aan de kassa van alle 253 winkels van Colruyt Laagste Prijzen in ons land. In Vlaanderen gaat het om Libelle, Libelle Lekker, Dag Allemaal, Humo, Story en Primo. In Wallonië zijn Femmes d’Aujourd’hui, Télépro, Le Soir Mag, Ciné Télé Revue, Moustique en Paris Match beschikbaar. De retailer ziet dat als een waardevolle uitbreiding op het bestaande aanbod en zegt dat de beslissing maar deels te maken heeft met het tabaksverbod dat vanaf 1 april ingaat voor grote supermarkten. “Het magazine-aanbod is niet de één-op-één vervanger van tabaksproducten”, zegt woordvoerder Eva Biltereyst. “De ruimte die vrijgekomen is in onze winkels doordat de tabaksproducten er niet meer staan, die gaan we nu kunnen benutten voor andere doeleinden. Wat we daarmee juist doen, dat bekijken we winkel per winkel, in functie van wat de noden van onze klanten zijn of wat er mogelijk is in die winkel. Alle winkels krijgen magazines aan de kassa, sommige winkels zullen bijvoorbeeld een uitgebreidere planten- en bloemenrayon krijgen, en in veel winkels stonden ook rookwaren boven de diepvriezers en op die plek gaan we schuiven in bestaande assortimenten: meer plaats geven aan bepaalde assortimenten, ook in functie van de winkel.” De magazines zullen in een apart meubel aan de kassa uitgestald worden. De distributie van de tijdschriften wordt verzorgd door persdistributeur AMP.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?