
Colruyt
Colruyt
Colruyt Group lanceert Boni Plan’t, een assortiment van zo’n 100 plantaardige producten van zijn huismerk, dat in alle voedingswinkels van de groep te vinden zal zijn.
Onder de naam Boni Plan’t lanceert Colruyt Group een nieuw assortiment van zo’n 100 producten, variërend van plantaardige drinks en desserts tot conserven, vleesvervangers, broodbeleg en droge voeding. Het is een submerk van het huismerk Boni, naast submerken Boni Bio en Boni Eco. Boni Plan’t heeft als voornaamste doel om plantaardige voeding toegankelijk te maken. Ilka Lannau, eindverantwoordelijke voor Private Label bij Colruyt Group: “We merken dat het voor mensen vaak nog een uitdaging is om hun weg te vinden in het plantaardige aanbod in de supermarkt. Met ons Boni Plan’t-assortiment en de communicatie daarrond willen we klanten inspireren en laten zien dat je met kleine aanpassingen of in kleine stapjes vlotter ook eens plantaardig kunt eten.”
Tijdens de lanceringsperiode de eerste helft van 2025 worden ook enkele volledig nieuwe producten toegevoegd aan het aanbod binnen Boni Plan’t, zoals de 100 % pindakaas crunchy en de creamy-variant, plantaardige room en vleesvervangers, een plantaardige versie van parmezaan en enkele plantaardige alternatieven voor yoghurt. De ambitie is om het Boni Plan’t-assortiment in de toekomst nog verder uit te breiden. Colruyt Group mikt niet allen op vegetariërs en veganisten, maar ook op de groeiende groep flexitariërs. Vanaf eind februari kunnen klanten punten sparen bij aankoop van producten met een gunstige Eco-score, om die vervolgens om te zetten in gratis Boni Plan’t-producten. Het gaat daarbij om de vegetarische nuggets, schnitzel en falafel, en de guacamole- en hummus spreads.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?