- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group opent vandaag een nieuw stadsconcept: Collect&Go walk-in. Het is ingericht op de noden van een stedelijk publiek dat zijn online bestelde boodschappen per fiets of te voet komt afhalen.
Colruyt Group opent zijn eerste afhaalpunt voor fietsers en wandelaars in de Amerikaansestraat in Elsene. Klanten kunnen er terecht om hun boodschappen, die ze online besteld hebben via de website of app van Collect&Go, op te halen. Bewoners krijgen er toegang tot een assortiment van ruim 15.000 producten. Fietsers kunnen binnenrijden in het afhaalpunt dat een oppervlakte van 75 vierkante meter heeft, klanten kunnen hun aankopen eenvoudig overladen in hun eigen tassen en ze kunnen ook gratis gebruik maken van een cargofiets. Er is ook een recyclagepunt zodat klanten plastic en kartonnen verpakkingen kunnen achterlaten. Daarnaast zijn er handige roltafels voorzien waar klanten gebruik van kunnen maken om de boodschappen op hun eigen tempo over te laden in hun tassen, fietsmandjes of trolleys. Klanten kunnen in het afhaalpunt stoffen draagtassen, fietstassen en koeltassen kopen.
“De winkels van Colruyt Laagste Prijzen en Bio-Planet, en dus ook de aanpalende Collect&Go-afhaalpunten bevinden zich nu vooral aan de rand van de stad en zijn eerder gericht op klanten die met de wagen komen. Met Collect&Go walk-in richten we ons specifiek tot Brusselaars die te voet, met de fiets of de step boodschappen doen. Door ons te vestigen in hartje Elsene en ons afhaalpunt fiets- en voetgangersvriendelijk te maken, willen wij deze duurzame verplaatsingen stimuleren en zo ons steentje bijdragen tot meer zachte mobiliteit in de hoofdstad”, verduidelijkt Tom De Prater, verantwoordelijke voor Collect&Go.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?