- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt opent een tweede Colruyt Professionals-winkel in Drogenbos. Het filiaal zal een assortiment aanbieden dat onder meer de horecasector aanspreekt, gezien daar duidelijke interesse is. Colruyt wil het concept grondig evalueren vooraleer het eventueel naar andere grote steden gaat.
Iets meer dan een jaar na de opening van de eerste winkel van Colruyt Professionals in Schaarbeek opent de groep een nieuwe winkel met een oppervlakte van 1.100 vierkante meter in Drogenbos, nabij Anderlecht. Ook deze winkel maakt deel uit van de test die de supermarktgroep uitvoert met het concept. De locatie van de tweede winkel is volgens de groep ideaal omdat er veel potentieel is voor kleine buurtwinkels en het dichtbij de ochtendmarkt gelegen is, maar ook vlakbij de hoofdwegen aan de taalgrens. Colruyt wil het concept via de twee winkels grondig evalueren vooraleer er overwogen wordt ermee naar andere steden te trekken.
De nieuwe winkel in Drogenbos zal er hetzelfde uitzien als die in Schaarbeek: bredere gangpaden, hogere rekken, platte karren voor grote aankopen. De toegang tot de winkel is strikt voorbehouden voor houders van een Professional Plus-kaart. De winkel zal ook over een laadplatform beschikken voor de aankoop van pallets. “De nieuwe winkel beschikt tevens over een koelcel zoals die in onze Colruyt-winkels. Zo kunnen we het assortiment groenten en fruit versterken, dat zeer populair is in de catering-sector,” legt gerant Vincent Kestemont uit. In totaal zal de winkel zo'n 3.250 referenties aanbieden. Net zoals bij Colruyt Laagste Prijzen, luidt de ambitie om de beste prijzen aan te bieden aan professionele klanten in de regio, enerzijds door prijzen te vergelijken met die van de klassieke spelers in de groothandel, anderzijds gaat Colruyt de prijzen volgen uit de brochures van de groothandelaars.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?