- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt stopt met de online verkoop van non-food via de Collishop-website. De website zal vanaf 9 november niet meer toegankelijk zijn voor bestellingen. Colruyt Group zegt het non-food aanbod voortaan via de online en offline kanalen van Dreamland, Dreambaby, Fiets! en MyUnderwear24 te willen aanbieden.
De non-food webwinkel Collishop groeide sinds zijn start in 1983 uit tot één van de grootste Belgische webshops. Colruyt Group oordeelt evenwel dat in het huidige concurrentiële landschap specialisatie vereist is in online non-food verkopen. Daarom heeft de groep beslist te stoppen met het algemene non-food assortiment dat via de Collishop-website verkocht wordt.
“Deze beslissing heeft geen gevolgen voor de online activiteiten van Dreamland, Dreambaby en Fiets! en voor de dienstverlening van Collishop Professional aan bedrijven en kinderdagverblijven. De verkoop van het assortiment bad- en bedtextiel zal verdergezet worden via de gespecialiseerde website MyUnderwear24. Het deel van het assortiment dat gerelateerd is aan voeding (koken en tafelen) zal grotendeels te koop blijven in de Colruyt-winkels”, aldus een persbericht van Colruyt Group.
“Het Collishop-afhaalpuntennetwerk blijft onverminderd beschikbaar in de winkels voor het afhalen van online bestellingen van de andere webshops van de groep (Klassewijnen, Dreamland, Dreambaby, ...). Colruyt Group verwacht dat het stoppen van de non-food verkopen via de Collishop- website een beperkte impact zal hebben op het nettoresultaat van het boekjaar 2020/21.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?