- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Boni Selection en Everyday, de huismerken van Colruyt Group, zullen tegen 2017 alleen nog maar duurzame cacao bevatten, zo melden onze Nederlandse collega’s van de Levensmiddelenkrant. De groep wil alle 174 chocoladeproducten van de huismerken UTZ-gecertificeerd maken.
Colruyt Group wil over een jaar al zijn producten van Boni Selection en Everyday die cacao bevatten UTZ certificeren. UTZ is een keurmerk dat producten krijgen wanneer ze op een verantwoorde manier geteeld zijn. Tegen 2017 zullen dus zo’n 139 permanente items en iets meer dan 35 seizoensproducten duurzame cacao bevatten. Colruyt verwacht van al zijn leveranciers dat ze UTZ-gecertificeerde cacao gebruiken in de producten die ze aan de groep leveren.
Sinds begin dit jaar schakelde de keten al over op duurzame cacao voor de paaseieren verkocht onder zowel Everyday- als Boni Selection-label. Binnenkort zijn de chocoladerepen, -tabletten en –pasta’s aan de beurt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?