Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Colruyt Laagste Prijzen past de kleurcodes van zijn prijsaanduiding aan. Sinds september zijn er meer rode etiketten te zien die de nadruk leggen op de laagsteprijsgarantie.
Twee jaar geleden, te midden de energie- en inflatiecrisis, besloot Colruyt Laagste Prijzen zijn bekende, 50 jaar eerder ingevoerde Rode Prijzen aan te passen. Het koos er toen voor om alleen nog de eigen promoties in het rood boven producten te plaatsen. Vandaag heeft het de etiketten opnieuw aangepast, om meer nadruk te leggen op de laagsteprijsgarantie. Daardoor zijn er in de winkelrekken opnieuw meer rode prijzen te zien, meldt HLN vandaag. De etiketten zijn van een witte achtergrond met rode letters veranderd naar een rode achtergrond met witte letters. Colruyt benadrukt op dezelfde manier wanneer het reageert concurrenten. Op het etiket staat dan ‘reactie promo concurrent’. Ook de manier waarop Colruyt z'n laagste prijzen in de kijker zet, verandert. “Eerder stond op het prijsetiket in het groot hoe groot de korting was, bijvoorbeeld -33% vanaf drie verpakkingen”, legt Eva Biltereyst uit in de krant. “Nu zetten we de prijs die je betaalt met de korting groter en het percentage er kleiner onder. Zo moeten klanten zelf minder rekenen en zien ze meteen hoeveel een product dankzij de korting nog kost.” De aanpassing heeft te maken met de grote aandacht voor prijs en de promotiegevoeligheid van Belgische consumenten. Colruyt voerde eerder dit jaar al 1+1 of 2-promoties in, omdat klanten zo makkelijker overtuigd worden van het voordeel dat ze doen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?