Coolblue
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coolblue
Elektronicaketen Coolblue wil zijn groei op de Duitse markt versnellen. In de komende jaren plant de retailer er 36 nieuwe winkels en 9 bezorgdepots te openen. Hiervoor rekt het meer dan 150 miljoen euro uit.
Coolblue heeft grootse plannen voor Duitsland. Nadat de keten er in 2020 zijn entree maakte, wil het zijn groei nu versnellen. "Onze Duitse klanten zijn de klanten met de hoogste klanttevredenheid, die het meeste terugkomen", getuigt beginbaas Pieter Zwart. "Duitsland is ondertussen ook al het land met de snelste groei binnen Coolblue. Hier willen we op inspelen door meer dan 150 miljoen euro te investeren in verdere groei.” De Duitse elektronicamarkt is 5 keer zo groot als de Nederlandse en biedt dus nog veel groeimogelijkheden. Concreet wil de retailer de komende jaren 36 winkels en 9 bezorgdepots openen in Duitsland. De aftrap wordt dit jaar gegeven met een derde Duits depot in Hamm in het vierde kwartaal, en nieuwe winkels in Frankfurt en Dortmund voor het eind van dit jaar. Daarnaast wil de retailer ook zijn naamsbekendheid verder uitbouwen en heeft het plannen om meer dan 1.500 nieuwe medewerkers aan te nemen. Op dit moment werken er 307 mensen bij Coolblue Duitsland. "De onderneming financiert de plannen trouwens zelf, samen met de bestaande aandeelhouders", voegt Coolblue er nog aan toe. "Als onderdeel hiervan koopt HAL 7,5% van de aandelen van Beginbaas Pieter Zwart, waardoor HAL de meerderheid van de aandelen van het bedrijf in handen krijgt, namelijk 56,4%."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?