Christophe Sancy
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Christophe Sancy
Valt er nog iets te zeggen over Cora, nu de keten overal is verkocht, behalve in België? Zeer zeker! In de Cora-hypermarkten zien we enorm veel positieve initiatieven, die blijk geven van een grote knowhow. We waren te gast in de Cora van Rocourt, een winkel van 17.000 vierkante meter, die zich voortdurend weet te vernieuwen onder impuls van zijn directeur, Gilbert Debes.
Cora is in België het laatste netwerk van hypermarkten van de groep louis delhaize. Zoals we weten verkocht die groep zijn Franse en Roemeense hypermarkten aan Carrefour, terwijl de winkels in Luxemburg werden overgedragen aan E.Leclerc. Die situatie leidde uiteraard tot heel wat twijfel en geruchten over de Belgische winkels. Die zijn de laatste maanden alvast bijzonder actief geweest, door zich toe te leggen op de echte taken van een warenhuis: handel drijven, promoties aanbieden en hun heel brede assortiment verkopen. We aanvaardden met veel plezier de uitnodiging van Gilbert Debes, directeur van de Cora in Rocourt. Niet om de vooruitzichten van Cora België te schetsen, maar om ons onder te dompelen in het hart van de activiteit van een buitengewone winkel.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?