- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
2020 heeft de plannen van grote spelers uit de ‘bake-off’ afdeling op zijn kop gezet. Een daling van het aantal winkelbezoeken in stadscentra, een vermindering van de lunchpauzes en de rage van zelfgebakken brood liggen aan de basis hiervan. Door de verplichte hygiënemaatregelen heeft de categorie van voorverpakt brood bovendien een boom gekend.
Voor de grote spelers uit de ‘bake-off’ afdeling, dat wil zeggen de categorie van brood dat ter plaatse wordt gebakken, is 2020 een jaar dat ze zo snel mogelijk willen vergeten. “De gezondheidscrisis is een uitdagende periode geweest voor ons en onze klanten”, bevestigt Wim Martens, general manager van Croustico, dat naast stokbroden ook grote broden, gebakjes en hartige snacks in zijn assortiment heeft. “Voornamelijk de buurtwinkels in de grootsteden hebben het zwaar te verduren gehad. In het algemeen zagen we vorig jaar een daling in de verkoop van impuls en on-the-go-producten. In het najaar hadden ook onze klanten opnieuw een terugval, maar in de eindejaarsperiode zagen we gelukkig opnieuw groei in de retail. Er was dan ook verbetering merkbaar, maar de cijfers zitten ook vandaag nog niet aan het niveau van 2019.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?