CPS GfK
CPS GfK
Begin januari is Consumer Panel Services GfK (CPS GfK) officieel onderdeel geworden van de Britse groep YouGov. “Vanaf het eerste gesprek hadden we het gevoel dat onze toekomst bij YouGov zou liggen, omdat we hetzelfde DNA delen”, vertelt Stefan Heremans, voorzitter van CPS GfK. Een interview.
De overname van marktonderzoeksbureau CPS GfK door YouGov, specialist in opiniepeilingen, hing al sinds juli vorig jaar in de lucht en werd vorige week uiteindelijk officieel bekrachtigd door de twee groepen. Deze deal, met een geschatte waarde van 315 miljoen euro, past in het grotere kader van de fusie van GfK met NielsenIQ, waarvoor de Europese Commissie eerder de cessie van de Consumer Panel Services van GfK had geëist om mededingingsredenen. We spraken met Stefan Heremans, voorzitter van CPS GfK, om te horen wat de stand van zaken is rond deze overname en de gevolgen ervan voor de klanten van het bedrijf, en voor de toekomst van het bedrijf zelf.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?