- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Croky komt naar aanleiding van het EK Voetbal op de markt met zakjes chips met flippo’s erin. De flippo’s, meer dan twintig jaar geleden een marketinghype, zullen in een apart zakje zitten en beelden alle spelers van de Rode Duivels af.
Is er nog leven na de hype? Chipsfabrikant Croky hoopt de oude flippo-rage nieuw leven in te blazen in de komende maanden, meldt Het Nieuwsblad. De flippo’s – kleine, ronde stukjes geplastificeerd karton – deden in 1995 hun intrede op de Nederlandse en Belgische markt en groeiden in geen tijd uit tot een hype, vooral bij jonge kinderen. Ze zaten toen in zakjes chips van concurrent Smiths (vandaag Lay's). Op de flippo’s stonden allerlei figuurtjes afgebeeld, deze keer zullen er spelers van de Rode Duivels op afgebeeld staan. Om veiligheidsredenen zullen de flippo’s in een apart zakje verdeeld worden. Consumentenorganisaties beschouwden de flippo’s decennia geleden als een gevaar voor de gezondheid van kinderen. Er zit bij de flippo’s ook een afbeelding van een ex-speler van de Rode Duivels: Vincent Kompany, vandaag trainer van Anderlecht. Dat heeft te maken met het feit dat het EK normaal gezien vorig jaar moest plaats vinden en Kompany toen normaal gezien wel van de partij zou geweest zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?