iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Een versnelling van de verkoop in het derde kwartaal heeft ertoe geleid dat Danone zijn groeiprognoses voor 2022 opnieuw heeft verhoogd.
De omzet van Danone steeg in het derde kwartaal met 9,5% op vergelijkbare basis tot 7,3 miljard euro in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Gedreven door prijsverhogingen werd de sterke versnelling waargenomen in alle divisies en in alle regio's waar de voedingsgigant actief is: +6% in Europa (op vergelijkbare basis), +11,2% in Noord-Amerika, +6,8% in China, Noord-Azië en Oceanië, en +13,6% in de rest van de wereld. "In een omgeving die moeilijk en veeleisend blijft, blijft ons plan Renew Danone aanzienlijke vooruitgang boeken, dankzij het actieve beheer van onze portefeuille en een rigoureuze ontwikkelingsstrategie voor onze beste activa", aldus de CEO van de groep, Antoine de Saint-Affrique, die eraan toevoegde dat ook het herstel van slecht presterende activa wordt voortgezet.
Bijgevolg voorspelt Danone nu een omzetgroei tussen 7 à 8% op vergelijkbare basis, dankzij het prijseffect, tegenover +5 à 6% vorig jaar in juli. De Franse verwacht daarnaast dat zijn huidige operationele marge boven de 12% zal liggen. "We blijven een verantwoord en gedisciplineerd prijsbeheer voeren, terwijl we ons concentreren op de kwaliteit van onze uitvoering en herinvesteren in onze merken en capaciteiten", besluit Antoine de Saint-Affrique.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?