- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vorig jaar opende Casper zijn eerste dark kitchen in het midden van de coronapandemie, maar ondertussen is het bedrijf aan een uitbreiding bezig. Komende zomer opent het drie nieuwe vestigingen, waaronder een tweede ghost kitchen in Brussel.
Een jaar geleden lanceerde Casper zijn eerste dark kitchen in Gent. Niet veel later volgden andere steden zoals Antwerpen, Brussel en Leuven. Deze week opent Casper zijn vijfde vestiging in Brussel. Het draait net als bij de vorige vestigingen om een dark of ghost kitchen, een restaurant zonder zitplaatsen dat enkel met delivery en take-out werkt. "Het is zeker zo dat de COVID-19-pandemie food delivery het extra zetje gaf dat het nodig had”, vertelt CEO Matthias Laga. “Maar dat verdiende het ook, België is een late adopter binnen dit segment en had dringend nood aan een inhaalbeweging. Dit wordt ook vertaald in onze bestaande zaken; naast goede resultaten zien we een steeds groeiend aantal terugkerende klanten. Dus waarom expansie langer uitstellen?” Casper wil tijdens de zomermaanden ook nieuwe vestigingen openen in Brugge en Luik.
De tweede Brusselse vestiging van Casper komt er in het historisch centrum. Wat opvalt, is dat het bedrijf kiest voor een atypische locatie. Het installeert zich namelijk in de keukens van het Brusselse Hotel Hubert. "De samenwerking met Casper brengt met zich mee dat we een grotere variëteit aan eetgelegenheden kunnen aanbieden aan onze hotelgasten", aldus Tassia Coelho, Maître de Maison van Hotel Hubert. "Gasten krijgen direct toegang tot wat kan worden beschouwd als een foodhub met verschillende keukens die direct ter plaatse beschikbaar zijn.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?