In juni lanceerde Carrefour België een gloednieuw gamma: “De Belgen“. Het idee was om onder dezelfde vlag een groep kleine bedrijven samen te brengen die gespecialiseerd zijn in de productie van Belgische producten. Nu maken ze hun entree in Frankrijk, Italië en Spanje.

Van fijne koekjes en speculoos tot bruine suiker en ijs, het nieuwe gamma ‘De Belgen’ dat afgelopen zomer werd gelanceerd bij Carrefour bestaat uit 21 producten. Na het succes in België zal het gamma in oktober ook verkrijgbaar zijn bij Carrefour Frankrijk. "In het algemeen zal het merk “De Belgen“ zeer goed verdeeld worden, zowel in de Hypermarkten en de 200 à 300 Carrefour Markets als in de Express- en Buurtformats", benadrukt Tatiana Paul, Grocery product manager bij Carrefour België. "In totaal zal het assortiment verkrijgbaar zijn in ongeveer 2.000 winkels. Hoewel we vrij goed verdeeld zijn over heel het land, is er vooral aandacht besteed aan het noorden van Frankrijk".

Uitbreiding naar Spanje en Italië vanaf eind 2020

"We zijn begonnen met een lancering die zich richtte op zoete kruidenierswaren, omdat die het beste België vertegenwoordigt, dat bekend staat voor zijn plezier en gastronomie", vervolgt Tatiana Paul. "Al zal ook de rest van het assortiment verkocht worden.” Het assortiment zoete kruidenierswaren omvat onder meer chocoladetruffels, speculaas of fijne koekjes. 

Vanaf december 2020 zullen "De Belgen" ook bij Carrefour-winkels in Spanje aangeboden worden en begin 2021 is ook Italië aan de beurt. "Zodra een nieuwe referentie in België wordt ingevoerd, zal deze ook in het buitenland worden verkocht”, vervolgt Tatiana Paul. Het gamma zal ook verder worden ontwikkeld op de Belgische markt, met de intrede van 6 nieuwe referenties in de afdeling charcuterie tegen het einde van 2020. De slagerij- en kaasafdeling zouden in 2021 moeten volgen.