- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Frankrijk staat al veel verder op het vlak van de drive dan ons land. Ketens als Système U, Intermarché, Carrefour market en Simplymarket hebben zelfs al een voetgangersdrive geopend. Ook Dia test vandaag in Parijs een drive waar je te voet de boodschappen kan ophalen.
Met “diadiscount.com” kunnen klanten hun boodschappen online doen (via een app, of via de website) en ze al een half uur later ophalen in gekoelde lockers. Daar kunnen ze tot 20 uur na de bestelling bewaard worden.
Dia zegt zijn klanten hiermee een andere shoppingervaring te willen bieden op het vlak van prijs en vers. Diadiscount.com biedt immers een assortiment van 1.400 referenties aan die aan een lagere prijs dan in de fysieke winkels verkocht worden. De dienst is gratis voor aankopen vanaf 15 euro, en bovendien moeten klanten tot 16% minder betalen. Volgens drive-watcher Olivier Dauvers kost een potje Danone natuuryoghurt bijvoorbeeld 1,05 euro in de winkel en maar 70 cent online.
Concreet krijgt de klant na het plaatsen van zijn bestelling een sms ter bevestiging, en kan hij tot 30 referenties bestellen. In het geval dat een product niet beschikbaar is, wordt de klant daar via sms van op de hoogte gebracht. Ook het aantal zakken en het gewicht van zijn boodschappen krijgt hij zo te horen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?