- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Afgelopen juli kondigde de Fnac zijn voornemen aan om zijn aanbod uit te breiden. De distributeur gaf vandaag in Ile-de-France het startschot voor zijn eerste test met de verkoop van elektrische huishoudapparatuur. Het experiment zal daarom vrijdagochtend worden gelanceerd in de nieuwe winkel van het enseigne dat in de Parijse banlieue is gevestigd, in winkelcentrum Rosny 2.Dit werd vanmorgen door Les Echos gemeld, met de toevoeging dat de omvang voor het moment beperkt zou worden tot 90m2 op een totale verkoopoppervlakte van 3.150m2. L'Echo benadrukt bovendien dat het enseigne "hiermee echter niet in het vaarwater van Darty wilde gaan zitten door "ordinaire" koelkasten te verkopen. De nieuwe producten moeten allemaal een uitgekiend design hebben"
Op termijn zou men hier ook interieuraccessoires moeten kunnen vinden, zoals lampen. De winkel in kwestie zou buiten huishoudapparatuur ook een ruimte voor kinderen bevatten, evenals een afdeling voor de inname van tweedehands elektronische apparatuur en een klantenservice.
Wij namen contact op met Anne Baugnee, Directrice Communicatie & Marketing bij Fnac Belgium, om te weten wat dit voor België betekent: "Wij denken er op dit moment over na. Het gaat natuurlijk om een interessant gebied, maar onze markten zijn heel verschillend… Wij volgen de resultaten van deze testfase dus zeer nauwgezet en zullen deze analyseren zodat wij ons standpunt hierover kunnen bepalen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?