- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group heeft de fitnessketen JIMS overgenomen. Een gedurfde zet waarmee de groep verder kijkt dan alleen consumptie. Wordt Colruyt een lifestylemerk, meer dan een voedingsretailer?
Je zou het een logische stap kunnen noemen, voor een retailer die inzet op gezonde voeding en gezondheid in het algemeen. Maar is het dat ook? “Colruyt wil consumenten helpen om stap voor stap duurzame en bewuste keuzes te maken, ook op vlak van gezondheid. Mede door de overname van JIMS wil Colruyt Group consumenten een oplossing bieden voor een evenwichtige en gezonde levensstijl”, klonk het gisteren in een persbericht. Toch is de overname van fitnessketen JIMS door Colruyt Group een heel belangrijke stap. Veel retailers kiezen ervoor om in te zetten op een grotere ‘share of mouth’: inzetten op consumptie van voeding die buiten het traditionele kader van een supermarkt vallen. Bedrijfskantines, bijvoorbeeld, of voeding on the go. Of maaltijdboxen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?