- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi is niet van plan om Colruyt van zijn troon te stoten als "nummer 1 op het vlak van wijn in de Belgische retail". Als hard discounter is de keten meer gericht op volume en concentreert het zich op vaste waarden die toegankelijk zijn voor iedereen.
Deze strategie lijkt zijn vruchten af te werpen. Aldi weigert cijfers te geven, maar bevestigt dat de wijncategorie het goed doet. In slechts enkele jaren tijd heeft de hard discounter zich opgewerkt tot een retailer die bekend staat om zijn wijnaanbod, dat verder gaat dan zijn trouwe klantenkring. Dat toont de witte wijn La Capelude, die tot beste witte wijn is verkozen door Test-Aankoop, maar evengoed de wijnen die in bepaalde internationale wedstrijden met prijzen gingen lopen. Gesterkt door die bekendheid pronkt Aldi maar al te graag met het feit dat het “in de top 3 zit wat het verkoopvolume in België betreft”. De keten blijft trouw aan zijn filosofie en biedt een beperkt vast assortiment van 50 wijnen (rood, rosé, wit en mousserend), waarvan een groot deel niet meer dan 5 euro per fles kost. Het assortiment wordt uitgebreid met 50 extra wijnen voor de feesten, zonder de 30 nieuwkomers per jaar te vergeten die hun opwachting maken voor kortstondige evenementen. Het is een gamma dat is aangepast aan de Belgische markt en dus volledig onafhankelijk is van andere Aldi-wijnen op de internationale markt.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?