- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De strategiewijziging van de groep Sara Lee is vertaald in een hernieuwde concentratie op voedingsproducten en de verkoop van merken die niet daar niet toe behoren (Sanex, Monsavon, Williams, Kiwi, Ambipur…). De overgebleven activiteiten zijn gesplitst in een Amerikaanse divisie (vlees en diepvriesproducten) en een divisiekoffie en thee. Dit alles was aanleiding voor een naamswijziging, of eerder een aantal naamwijzigingen. De nieuwe namen zijn nu bekend.
In de Verenigde Staten krijgt de groep de naam “Hillshire Brands Company”, geïnspireerd op het merk voor vlees en vleeswaren Hillshire Farm. Door een verhoging van de uitgaven voor marketing en reclame (5% van de omzet) moet de omzet met 4 à 5% kunnen worden verbeterd.Maar wij waren natuurlijk vooral nieuwsgierig naar de naam voor de koffie- en theeactiviteiten in België, waar Douwe Egberts marktleider is. En de groep heeft het nu juist uit het rijke verleden van dit merk geput, want de nieuwe eenheid zal na de splitsing “D.E. Master Blenders 1753” heten en een notering krijgen aan de Beurs van Amsterdam. De splitsing en de naamswijziging zullen op 28 juni van kracht worden.Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?